Ekonomi

Anadolu’nun en iyi işverenleri belirleniyor

Çalışan tecrübesi ve kültürleriyle örnek teşkil eden Anadolu’nun en âlâ patronları Aralık’ta açıklanacak.

Tüm çalışanlar için yüksek inanca dayalı bir iş tecrübesi yaratarak tertiplerin kültürlerini ölçmelerine ve daha düzgün iş sonuçları üretmelerine yardımcı olan Great Place to Work® Türkiye, Anadolu’nun En Âlâ İşverenleri™ 2022 Listesi’ni Aralık’ta açıklayacak. Listede, fark yaratan çalışan tecrübesi ve kurum kültürleriyle başka şirketlere ilham olan patronlar yer alacak.

İlgili Makaleler

Kültürel çeşitliliğiyle öne çıkmayı başaran Anadolu’daki tertipler, tüm öteki şirketlerde olduğu üzere yüksek potansiyeli olan çalışanları bünyelerine katma yahut hali hazırda çalışanları kaybetmeme konusunda ezalar yaşıyorlar. Buna ek olarak ihracatta oynadıkları değerli rol nedeniyle memleketler arası düzeyde güzel patron olarak tanınmaları ehemmiyet arz ediyor. Anadolu’nun En Yeterli İşverenleri™ 2022 Listesi’nde yer alacak tertipler, Great Place to Work® Sertifikasyonu seyahati ile çalışan haklarının hakikat formda uygulandığını, ortalamanın üzerinde bayan çalışan oranına sahip oldukları, kurum kültürlerinin ölçümlendiğini tescillemiş olacaklar. Böylelikle ulusal ve milletlerarası müşterilerinin tedarikçi tahlillerine olumlu cevap verebilecekler.

Eyüp Toprak: “Sürdürülebilir başarı, İNSAN odaklı yaklaşımdan geçiyor!”

Great Place to Work®’ün küresel bir tescil olması nedeniyle sertifika sürecine katılan tertiplerin böylelikle kendilerini muhakkak bir standarda pozisyonlandırmış olduklarını belirten Great Place to Work® Türkiye CEO’su Eyüp Toprak, “Günümüzde kritik insanlara erişimde kritik problemler yaşanıyor. Anadolu’nun kendine mahsus avantajları olmasına karşın hala kimi meşakkatler yaşanıyor. Tertiplerin geleceğine, performans artışına ve finansal başarısına en büyük katkı sağlayanın İNSAN olduğu artık tüm dünyada kabul görmüş durumda. Amaç finansal muvaffakiyet, geleceğin tertibi olma ve milletlerarası seviyede ticaret ise çalışanların yüksek potansiyeldeki yetkinliklerine yatırım yapılması gerekiyor. Yatırımla kasıt da çalışanlara saatlerce eğitim ve akademik süreçler sunmak değil, yöneticilerin ‘geleceğin liderleri’ olarak çalışanlara nasıl dokunabileceklerine dair çalışmalara odaklanmak. İnsan odaklı yaklaşım doğrultusunda irtibat, geri bildirim, takdir ve takviye veren yönetici üzere ögeler artık olmazsa olmaz yaklaşımlar. Sürdürülebilir muvaffakiyet isteniyorsa, formülün beşerden geçtiğini kabullenmek gerekiyor. Bilgilere dayanarak Great Place to Work® sürecine dahil olmuş dünyanın dört bir yanındaki tertibin, finansal KPI konusunda 3-5 kat daha fazla muvaffakiyet elde ettiğini görüyoruz. Tıpkı biçimde bu tertiplerde inovasyon muvaffakiyet oranı da çok yüksek pahalara ulaşıyor” dedi.

Great Place to Work® Sertifikasyonu seyahati standartları aşikâr kıyaslanabilir bilgi sağlıyor!

Great Place to Work® Sertifikasyonu seyahatine çıkan tertipler, soyut bir kavram olan kültürün somuta nasıl dönüşebileceğini görüyorlar. Great Place to Work®’ün kapsamlı bakış açısıyla mevcut tespit edilip, ileriye nasıl taşınabileceği belirleniyor. Ayrıyeten sürece dahil olan tertipler kendilerini Türkiye, bölüm, bölge ve hatta dünya ile kıyaslayıp konumlandırmalarını öğrenip yine şekillendirebiliyorlar. En değerli noktaysa, süreçlere dahil olan öteki tertiplerle bir “örnek vaka” kıyaslaması da yapabiliyor olmaları.

Great Place To Work® Enstitüsü, çalışanların mevcut işyerlerindeki tecrübesine odaklanan Trust Index™ çalışan tecrübesi anketi ve Culture Audit™ for All metodolojisine dayanan 5 alanda tertibin herkes için olağanüstü bir işyeri oluşturmadaki tecrübelerini ölçümleyip, raporlayıp yol haritaları çıkartıyor. Great Place to Work® modeli güvenilirlik, hürmet ve hakkaniyet boyutları çerçevesinde çalışanlar ile yöneticiler ortasındaki ilgiyi; gurur boyutu açısından çalışanlar ile yaptıkları iş ortasındaki bağlantıyı; grup ruhu boyutunda da birlikte çalıştığı grup arkadaşları ile ortasındaki ilgiyi pahalandırıyor. Gerçekleştirilen çalışmalar sonucunda Great Place to Work® Sertifikası’nı elde eden tertipler, bu unvanı 1 yıl boyunca tüm irtibat çalışmalarında kullanabiliyorlar.

Kaynak: (BYZHA) – Beyaz Haber Ajansı

Bir yanıt yazın

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir

Başa dön tuşu