Visa’dan “Fraud Language Analysis” araştırması
Visa’nın “Sahte Dil Analizi” araştırmasının sonuçları, siber suçluların en teknoloji meraklısı tüketicilerde bile güvenlik açıkları bulduğunu ortaya koyuyor.
Şirketten yapılan açıklamaya göre Visa’nın Wakefield Research ile ortaklaşa yayınladığı yeni araştırma “Sahte Dil Analizi”nin sonuçları paylaşıldı.
Araştırma, siber hataların en teknoloji meraklısı tüketicilerde bile güvenlik açıkları bulduğunu ortaya koyuyor. Ankete katılanların yaklaşık yarısı bir dolandırıcılığı tespit edebileceklerinden emin olduklarını söylerken, araştırma yüzde 73’ünün dijital iletişimde sahtekarlıkla ilgili uyarı sinyallerini kaçırabileceğini gösteriyor.
Açıklamada görüşlerine yer verilen Visa Southern Europe Danışmanlık ve Analitik Başkanı Sertan Şener, dijital dünyada sahteciliğin dilini anlamanın giderek daha önemli bir konu haline geldiğini belirterek, “Sahtecilik Dili Analizi” tarafından gerçekleştirildi. Visa, bu konuda bilinçlendirme ve tüketicileri koruma çabalarımızın ayrılmaz bir parçası.Sahtecilik diliyle dikkat çekmenin ve ortak noktaların altını çizmenin, bu suçların küresel ölçekte önlenmesinde etkili olacağı kanaatindeyiz.” sözlerini kullandı.
Sahtecilik dilini keşfetmek
2022 yılında 18 markette 6 bin kişi ile gerçekleştirilen ankette alanında bir ilktir. Anket sonuçlarına göre en yaygın dolandırıcılık bildirimleri, yüzde 87 ile tüketicilere bir sorunun analizini sağlayan veya onları cazip bir teklifle ilgilenmeye davet eden mesajlar.
İkinci sırada tüketiciyi harekete geçirmeye yönelik sorun bildirimleri yer almaktadır. Fraud Language Analysis araştırmasına göre dolandırıcılar en çok tüketici heyecanından yararlanıyor ve bireyleri kandırmak için “kazan”, “özel teklif”, “bedava” veya “hediye” kelimelerini kullanıyor.
Raporda öne çıkan diğer bulgular ise şöyle:
“İnsan her zaman oburlarının dolandırıcılığa karşı onlardan daha savunmasız olduğunu düşünür. Tüketiciler kendi dikkatlerine güvenirler. Öte yandan, yüzde 90’ın büyük bir çoğunluğu, arkadaşlarının veya aile üyelerinin e-posta veya kısa mesaj yoluyla gerçekleştirilen potansiyel dolandırıcılıkların kurbanı olabileceğinden endişe ediyor.
Mesajlarda dikkat edilmesi gereken ayrıntılar: Yanıtlayanların yüzde 81’i, 5 yeni kişiden 4’ü, bir mesajın doğruluğunu belirlemek için yanlış ayrıntıları kontrol ediyor. Şirketin adı veya logosu da dahil olmak üzere, dolandırıcıların hızla taklit edebilecekleri özelliklere odaklanır. Rapor, bireylerin hesap numaraları veya şirketle olan etkileşimlerinin ayrıntıları gibi taklit edilmesi daha zor olan ayrıntılara dikkat ederek kendilerini dolandırıcılardan daha iyi koruyabileceklerini belirtiyor.
En belirgin işaretleri gözden kaçırmak: Ankete katılanların yalnızca yüzde 60’ı, aldıkları bir mesajın geçerli bir e-posta adresinden gönderilip gönderilmediğini kontrol ettiklerini söyledi. Katılımcıların yüzde 47’si kelimelerin doğru yazılışlarına dikkat ediyor.”
Sağlanan bilgilere göre Visa, dolandırıcılığı önlemek ve ağ güvenliğini iyileştirmek için son 5 yılda yeni teknolojilere 10 milyar dolardan fazla yatırım yaptı. 1.000’den fazla siber güvenlik uzmanı, Visa ağını yılın her günü, günün 24 saati kötü amaçlı yazılımlardan, siber saldırılardan ve diğer tehditlerden koruma görevindedir. Yalnızca geçen yıl Visa, 122 milyon süreçteki 7,2 milyar dolarlık dolandırıcılık girişimini proaktif olarak bloke ederek bu süreçlerin müşterileri etkilemesini güvenli hale getirdi.
sabanozu-haber.com.tr